Pages

Nombre total de pages vues

mardi 17 décembre 2013

أنا الشعب ماشي / أحمد فؤاد نجم والشيخ إمام// نسخة استثنائية



.
أنا الشعب ماشي / أحمد فؤاد نجم والشيخ إمام// نسخة استثنائية

كلمات أغنية : أنا الشعب
-----------------
أنا الشعب ماشي وعارف طريقي
كفاحي سلاحي وعزمي صديقـي
أخوض الليالي وبعيون أمالي
أحدد مكان الصباح الحقيقي
أنا الشعب ماشي وعارف طريقي
---
أنا الشعب كفي تقيد الحياة
تخضر صحاري تبيد الطغاة
تعلي الحقايق رايات في البنادق
ويصبح تاريخي منارتي ورفيقي
أنا الشعب ماشي وعارف طريقي
---
أنا الشعب مهما يقيموا السجون
ومهما كلابهم تحاول تخون
حيطلع نهاري وأدمّر بناري
بحور الكلاب والسجون من طريقي
أنا الشعب ماشي وعارف طريقي
---
أنا الشعب والشمس وردة في كمّي
ونار النهار خيل بترمح في دمي
وتقضي ولادي على كلّ عادي
ومين اللّي يقدر يوقف في طريقي
أنا الشعب ماشي وعارف طريقي

كلمات:أحمد فؤاد نجم
ألحان:الشيخ إمام

شكر خاص لصاحب الفيديو الأصلي

مع تحيات خواطر وآراء
07-01-2012
.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire